2009-11-16

Grzanki serowe & Zupa neapolitańska


Kochani!

Dzisiaj notka niestety będzie szybka i trochę "po łebkach". Cierpię na wieelki brak czasu, na dodatek mam jutro wieeelgachny sprawdzian z cech materiałów budowlanych. Więc sami rozumiecie. ;)
Aż dziw, że mam jakiś czas na kuchnię.

Rano prędko wyskoczyłam z łóżeczka dzisiaj, bo chciałam zrobić sobie na śniadanko coś ekstra. Nie byłam zbyt przekonana do takiej mieszanki składników, lae zaryzykowałam! No i było warto. Wyszło pysznie! Chociaż w moim wydaniu nie były to grzanki lecz zapieczone kromki chleba. ;D


GRZANKI SEROWE





PRZEPIS

Składniki:

(oryginalne)

  • 12,5 dag majonezu
  • 1 łyżka przecieru pomidorowego
  • 1 łyżeczka ostrej musztardy
  • 5 dag startego sera
  • 2 ząbki czosnku (uważam, że jest tutaj zbędny)
  • szczypta pieprzu cayenne
  • 50 dag bagietki
(moje; zmienione z powodu braku dłuższego czasu, wyposażenia lodówki i małej liczby porcji;))
przepis na 3 kromki:
  • 2 i 3/4 łyżki majonezu
  • 3/4 łyżeczki przecieru pomidorowego
  • 3/4 łyżeczki musztardy francuskiej
  • 1 duży plasterek "poszatkowanego" sera ;D
  • pieprz
  • 3 kromki zwykłego chleba

1. Majonez, przecier pomidorowy, musztardę, ser, rozgnieciony czosnek, musztardę włożyć do miski/miseczki i wymieszać. Masę utrzeć na krem, przyprawić pieprzem (cayenne).

2. Bagietkę/chleb pokroić i posmarować kremem (ja najpierw posmarowałam cieniutko chlebek masłem i zapiekłam go z tej strony na której kładłam krem).

3. (oryginalnie) Kromki ułożyć na ruszcie, pod ruszt wsunąć blachę. Zapiekać 5-10 min. w gorącym piekarniku, aż powierzchnia grzanek nabierze złotego koloru.
(moja wersja) "Wrzucić" trochę masła na patelnię, kłaść na niej kromki. Piec, aż się trochę zczernią i będą pysznie wyglądać.


Dlatego, że w lodówce zalegał mi ser.
Że miałam ostatnio ogromną ochotę na jakieś danie obiadowe z tym żółtym przysmakiem.
Że dawno u mnie w domu na stole nie gościła zupa.
Że przepis wydał mi się lekko intrygujący.
Że uznałam, iż przygotowania nie zajmną mi dużo czasu.


ZUPA NEAPOLITAŃSKA




PRZEPIS (6 porcji)

Składniki:

  • 10 dag startego żółtego sera
  • 3 łyżki Włoszczyzny suszonej
  • 1 szklanka śmietanki 12-procentowej
  • 1 szklanka mleka
  • 1 łyżka masła
  • 1 łyżka mąki pszennej
  • 3 łyżki soku z cytryny
  • 2 łyżki koperku suszonego
  • przyprawa do potraw
  • makaron
Włoszczyznę zalać 4 szklankami wody, ugotować wywar i przecedzić. Z masła i mąki zrobić jasną zasmażkę, rozprowadzać chłodnym wywarem, ciągle mieszając. Zagotować, dodać mleko, śmietankę, ser i ponownie wymieszać. Doprawić przyprawą i sokiem z cytryny. Zupę podawać z makaronem i posypaną koperkiem.




Domownikom smakowała. Mi też. I ogrzaliśmy się przy niej.
Dzisiaj przecież taki bury dzień ;(




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz